АУТОР(И): Радојко Дамјановић, Марко Славковић, Бранислав Поповић
Е-АДРЕСА: ratkokg@gmail.com
DOI: 10.46793/MANM4.267D
САЖЕТАК:
Рад јесте предлог пројекта унапређивања образовне праксе или образовне ефективности на примеру једне конкретне локалне самоуправе (Крагујевац) и то латералном интервенцијом, преко једног наставног предмета (Математика). Представљене су све заинтересоване стране, њихова улога и могућност да се на нивоу јединице локалне самоуправе интервенише, независно од националног нивоа, заправо да је у легислативно и регулаторно задатом оквиру са националног нивоа могуће самостално и независно осмишљавати унапређивање микросистема образовања.
КЉУЧНЕ РЕЧИ:
образовање, ефективност, латерално, образовна ефективност.
ЛИТЕРАТУРА:
Antoniou, P., Kyriakides, L., Creemers, B. (2011). investigating the Effectiveness of a dinamic integrated Approach to Teacher Professional development, CEPS Journal, Vol. 1. No. 1, 13–41.
Fulan, M. (2005). Sile promene: nastavak, Beograd: dereta.
Hargreaves, A., Halász, G., Pont, B. (2007). School leadership for systemic improvement in Finland. A case study report for the OECD activity – Improving school leadership, oECd Rapport.
Haris, A. (2000). Successful School improvement in the United Kingdom and Canada, Canadian Journal of Educational Administration and Policy, issue #15.
Kyriakides, L., Creemers, B., Antoniou, P. (2009). Teacher behavior and stu- dent outcomes: Suggestions for research on teacher training and professional development, Teaching and Teacher Education, 25, 12–23.
Teodorović, J. (2011). Classroom and school factors related to student achievement: what works for students?, School Effectiveness and School Improve- ment, Vol. 22, No. 2, 215–236.
Вуловић, Н. (2011). Диференцијација геометријских садржаја и активно учење у почетној настави математике, Настава и учење, Београд, бр. 3, 529– 539.