AUTOR(I): Mirko R. Dejić, Sandra R. Milanović, Vesna V. Milenković, Ivana R. Jovanović
E-ADRESA: mirko.dejić@uf.bg.ac.rs
DOI: 10.46793/MANM4.254D
SAŽETAK:
Korelacijom početne nastave matematike i fizičkog vaspitanja učenici mogu da se adekvatno motivišu i pripreme za čas i na taj način dublje prodru u suštinu sadržaja koji uče i sagledaju njegove elemente sa više aspekata. Cilj rada odnosi se na utvrđivanje stavova učitelja iz Jagodine i Valjeva o prednosti časova korelacije ova dva nastavna predmeta. U istraživanju je korišćena deskriptivna metoda, a učitelji su ispitani anketnim upitnikom. Rezultati istraživanja pokazali su da većina učitelja ima pozitivno mišljenje o ovakvom vidu nastave i da koriste već postojeće pripreme koje pronalaze na različite načine, ali ih u tome ograničavaju neophodna materijalna sredstva i nedostatak vremena. Međutim, istraživanje pokazuje da postoji malo materijala koji se odnose na korelaciju, konkretno početne nastave matematike i fizičkog vaspitanja, što nas je i navelo da se bavimo ovim pitanjem.
KLJUČNE REČI:
korelacija, početna nastava matematike, fizičko vaspitanje, učenici, učitelj.
LITERATURA:
Andrić, V.„Spasojević, P. (2012). Korelacija nastave matematike i ostalih nastavnih oblasti u mlađim razredima osnovne škole, Metodički aspekti nastave matematike, No. 2, 199–212.
Branković, N., Milanović, S., Milenković, V. (2017). Sportske aktiv- nosti u funkciji efikasne diferencirane početne nastave matematike u inkluzivnom obrazovanju, Uzdanica, časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke, XiV/1, 115–126.
Dejić, M., Egerić, M. (2003). Metodika nastave matematike, Jagodina: Učiteljski fakultet.
Dejić, M., Martinović, d. (2012). Corellation of Mathematics and Physical Education, Quarterly Journal, Published by “Aurel Vlaicu” University, Arad.
Doci, Đ. (2005). Moć proporcija, Novi Sad: Stylos.
Jukić, S. i dr. (1998). Didaktika, izbor tekstova, Jagodina: Učiteljski fakultet.
Klajn, I., Šipka, M. (2007). Veliki rečnik stranih reči i izraza, Novi Sad: Prometej.
Milanović, LJ., Stamatović, M. (2004). Metodika nastave fizičkog va- spitanja, Užice: Učiteljski fakultet.
Nastavni program matematike za osnovnu školu u Republici Srbiji (1996). Beograd: Arhimedes.
Petrović, N., Lazić, B. (2012). Model povezane i integrisane nastave matematike i fizičkog vaspitanja, Metodički aspekti nastave matematike, No. 2, 267–279.