KRITIČKA RAZMIŠLJANJA O KORIŠĆENJU INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA U POČETNOJ NASTAVI MATEMATIKE

Metodički aspekti nastave matematike IV (2021) (str. 146-156)

AUTOR(I): Marija Milinković 

E-ADRESA: marija.milinkovic90@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/MANM4.146M

SAŽETAK:

Ovaj rad daje pregled empirijskih studija koje su istraživale implementaciju i upotrebu računara u nastavi matematike, odnosno prikaz trenutnog stanja tehnologije i njene upotrebe u matematičkom obrazo- vanju. Cilj rada je evaluacija istraživačkih pitanja, metodologija i teorija kroz okvire metafore „didaktičkog četvorougla”. Naša analiza pokazaće da je potrebna sinteza i integrisanje dosadašnjih teorijskih okvira o učenju matematike uz pomoć informacionih tehnologija. Iako je značajan broj istraživačkih pitanja koja se odnose na učenje matematike uz pomoć tehnologije, mnoga pitanja ostaju bez odgovora. Na kraju rada, ističemo nedovoljno pominjane teme i potrebe za daljim diskusijama koje mogu doprineti budućim kvalitetnim studijama.

KLJUČNE REČI:

početna nastava matematike, informacione tehnologije, didaktički četvorougao, nastava, učenje.

LITERATURA:

Mandić, D. (2003). Didaktičko-informatičke inovacije u obrazovanju, Beograd: Mediagraf.

Milinković, J. (2006). Ogledi o učenju i nastavi matematike, Beograd: Učiteljski fakultet.

Milutinović, V. (2014). Analiza iskustva i namere upotrebe računara u nastavi matematike budućih učitelja i nastavnika matematike, Zbornik radova sa trećeg međunarodnog skupa Metodički osnovi nastave matematike III, 213–230.

Mićanović, V. (2012). Informaciona tehnologija u funkciji unapre- đenja kvaliteta početne nastave matematike, Inovacije u nastavi, XXV (4), 55–66.

Namestovski, Ž. (2008). Uticaj primene savremenih nastavnih sredstava na povećanje efikasnosti nastave u osnovnoj školi, magistarski rad, Zrenjanin: Tehnički fakultet „Mihajlo Pupin”.

Ristić, M., Radovanović, I. (2013). Internet u obrazovanju, Beograd: Učiteljski fakultet.

Saračević, M. (2012). Inovacije i unapređivanje nastave matematike primenom java apleta u sistemima za e-učenje, Nastava i vaspitanje, LXi, (4), 723–739.

Cvetković, J. (2014). Razvijanje interesovanja za matematiku kod dece školskog uzrasta primenom kompjutera u nastavi, Zbornik radova sa trećeg međunarodnog skupa Metodički osnovi nastave matematike III, 259–275.

Abboud-Blanchard, M. (2009). Teachers and technologies: shared con- straints, common responses, The Mathematics Teacher in the Digital Era: An In- ternational Perspective on Technology Focused Professional Development, London: Springer, 297–318.

Balanskat, A., Balmire, R., Kefala, S. (2006). The ICT impact report: A review of studies of ICT impact on schools in Europe, European Schoolnet.

Becta (2009). Harnessing technology review 2009: The role of technology in ed- ucation and skills, Conventry, Becta.

Clements, d. H. (2002). Computers in early childhood mathematics, Con- temporary Issues in Early Childhood, 3(2), 160–181.

Cox, M. J., Marshall, G. (2007). Effects of iCT: do we know what we should know?, Education and Information Technologies, 12 (2), 59–70.

Dissanayake, S. N., Karunananda, A. S., Lekamge, G. d. (2007). Use of com- puter technology for the teaching of primary school mathematics, OUSL Journal, 4, 33–52.

Drijvers, P. et al. (2010). The teacher and the tool: instrument orchestra- tions in the technology-rich mathematics classroom, Educational Studies in Math- ematics, 75, 213–234.

Eurydice (2009). Key data on education in Europe, Brussels: European Com- mission.

Kaya, G., Akcakin, V., Bulut, M. (2013). The Effects of interactive White- boards on Teaching Transformational Geometry with dynamic Mathematics Software, in: Proceedings of CERME (Vol. 8).

Keong, C. C., Horani, S., daniel, J. (2005). A study on the use of iCT in mathematics teaching, Malaysian Online Journal of Instructional Technology, 2(3), 43–51.

Kilic, H. (2013). The effects of dynamic geometry software on learning ge- ometry, in: Proceedings of CERME (Vol. 8).

Lei, J., Zhao, Y. (2007). Technology uses and student achievment, Computers & Education, 49, 284–296.

Livingstone, S. (2012). Critical reflections on the benefits of iCT in educa- tion, Oxford Review of Education, 38(1), 9–24.

Misfeldt, M., Ejsing-duun, S. (2015). Learning mathematics through pro- gramming, in: Proceedings of CERME (Vol. 9).

Ruthven, K. (2009). Towards a naturalistic conceptualisation of technology integration in classroom practice: The example of school mathematics, Education of Didactiqe, 3(1), 131–149.

Todorova A., Trgalova, J. (2016). Learning mathematics with technology, in: Proceedings of CERME (Vol. 10).

Zaranis, N. (2012). The use of iCT in preschool education for geometry teaching, in: R. Pintó, V. López, C. Simarro (Eds.), Proceedings of the 10th Inter- national Conference on Computer Based Learning in Science, Learning Science in the Society of Computers, Barcelona, Spain: Centre for Research in Science and Math- ematics Education, 256–262.