ГЕОМЕТРИЈСКА ИНТЕРПРЕТАЦИЈА РАЗЛОМАКА ПРИМЕНОМ ОБРАЗОВНОГ СОФТВЕРА ГЕОГЕБРА

Узданица XVII 1 (2020), (стр. 307-317)

АУТОР(И): Милан П. Миликић, Ненад Р. Вуловић, Александра М. Михајловић

Е-АДРЕСА: 

Download Full Pdf 

DOI: 10.18485/uzdanica.2020.17.1.19

САЖЕТАК:

Разломак је један од основних појмова којима би ученици требало да овладају у оквиру наставе математике у млађим разредима основне школе. С обзиром на ниво развијености когнитивних структура ученика овог узраста и потребу за очигледном наставом, вишеструке визуелне репрезентације доприносе бољем разумевању и схватању појма разломка. У првом делу рада бавили смо се приказом конкретних примера поделе целине на половине уз коришћење софтвера ГеоГебра, док смо у другом делу анализирали резултате истраживања спроведеног са циљем одређивања степена заступљености образовног софтвера у настави математике у нижим разредима основне школе и ставова учитеља према њему. Узорак истраживања чинило је 108 учитеља са територије Републике Србије. Резултати указују да за велики проценат испитаника образовни софтвер представља терминолошки недовољно разјашњен појам. Резултати су такође показали да, иако већина испитаника сматра да образовни софтвер доприноси повећању квалитета знања ученика, веома мали део њих га је и користио у настави математике, а образовни софтвер ГеоГебра, који је у фокусу нашег рада, представља непознаницу за већи део испитаника, иако сви који су га користили имају позитиван став у погледу његове корисности и функционалности у настави математике.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

образовни софтвер, ГеоГебра, разломци, половина, учитељи

ЛИТЕРАТУРА:

  • Белгеис, Камалуден (2018): Soheila Belgheis, Rosemaliza Kamalludeen, The Intention to Use GeoGebra in the Teaching of Mathematics Among Malaysian Teachers, Malaysian Online Journal of Educational Technology, 6(1), 109–115.
  • Будински (2013): Natalija Budinski, A survey on use of computers in mathematical education in Serbia, The teaching of mathematics, 16 (1), 42–46.
  • Булут, Унлутурк Акчакин, Каја, Акчакин (2016): Mehmet Bulut, Hanife Ün lütürk Akçakın, Gürcan Kaya, Veysel Akçakın, The Effects of GeoGebra on Third Grade  Primary Students’ Academic Achievement in Fractions, Mathematics Education, 11(2), 347–355.
  • Ван Стинбруге (2012): Hendrik Van Steenbrugge, Teaching fractions in elementary school (PhD thesis), Gent: Facilteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen.
  • Вилотијевић (1999): Младен Вилотијевић, Дидактика 2 ‒ дидактичке теорије и теорије учења, Београд: Учитељски факултет.
  • Ву (2011): Hung-Hsi Wu, Teaching Fractions According to the Common Core
    Standards, American Mathematical Society.
  • Гудвин (2008): Kristy Goodwin, The impact of interactive multimedia on kindergarten students’ representations of fractions, Issues in Educational Research, 18(2), 103‒117.
  • Димитријевић, Поповић, Станић, (2012): Slađana Dimitrijević, Branislav
    Popović, Marija Stanić, Computer use in mathematics teaching ‒ overview of the situation in Serbia, Croatian Journal of Education, 14 (2), 387–415.
  • Жилинскиене (2014): Inga Žilinskienė, Use of GeoGebra in primary math education: a theoretical approach, Lietuvos matematikos rinkinys, 55, 73–78.
  • Жилинскиене, Демирбилек (2015): Inga Žilinskienė, Muhammet Demirbilek, Use of geogebra in primary math education in Lithuania: An exploratory study from teachers’ perspective, Informatics in Education, 14(1), 127–142.
  • Кларк, Рош, Мичел (2011): Doug Clarke, Anne Roche, Annie Mitchell, One-
    To-One Student Interviews Provide Powerful Insights and Clear Focus for the Teaching of Fractions in the Middle Years, Fractions: Teaching for Understanding, 23–41.
  • Лавица (2007): Zsolt Lavicza, Factors Influencing the Integration of Computer Algebra Systems into University-Level Mathematics Education, International Journal for Technology in Mathematics Education, 14(3), 121–129.
  • Лазић, Маричић, Милинковић (2015): Бојан Лазић, Сања Маричић, Јасмина Милинковић, Пропедевтичко учење разломака засновано на интеграцији садржаја у почетној настави математике, Настава и васпитање, 65(4), 679–695.
    Љајко (2014): Еуген Љајко, Утицај Geogebra-e на предавање и учење аналитичке геометрије у средњој школи (докторска дисертација), Нови Сад: Природно-математички факултет.
  • Мајерек (2014): Dariusz Majerek, Application of Geogebra for teaching mathematics, Advances in Science and Technology, 8(24), 51–54.
  • Нуњес, Брајант, Хари, Прецлик (2006): Terezinha Nunes, Peter Bryant, Jane Hurry, Ursula Pretzlik, Fractions: difficult but crucial in mathematics learning, Teaching and Learning Research Programme, 13.
  • Причард (2010): Chris Pritchard, How to Cut a Slice of Cheesecake in Half, Mathematics in School, 39(4), 21–23.
  • Пун (2017): Kin Keung Poon, Learning fraction comparison by using a dynamic mathematics software – GeoGebra, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(3), 469–479. doi:10.1080/0020739x.2017.1404649
  • Радовановић, Карић (2011): Vesna Radovanović, Jasmina Karić, Stavovi nastavnika prema primeni informacionih i komunikacionih tehnologija u školama za gluve i nagluve, Specijalna edukacija i rehabilitacija, 10(1), 37–48.
  • Радовић (2013): Slaviša Radović, Teaching Materials “Surface Area of Geometric Figures” Created Using the Software Package GeoGebra, European Journal of Contemporary Education, 4(2), 72–80.
  • Тамби, Еу (2013): Noorbaizura Thambi, Leong Kwan Eu, Effect of students’
    achievement in fractions using GeoGebra, SAINSAB, 16, 97–106.
  • Турлингс, Купман, Ден Брок, Пепин (2019): Marieke Thurlings, Maaike Koopman, Perry den Brok, Birgit Pepin, Portraying primary fraction teaching: A variety of mathematical richness, pedagogic strategies, and use of curriculum materials, International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 7(2), 170–185.
    DOI:10.18404/ijemst.552452
  • Фу Лок, Ху Тонг, Таи Чау (2017): Nguyen Phu Loc, Duong Huu Tong, Phan Thai Chau, Identifying the concept “fraction” of primary school students: The investigation in Vietnam, Academic Journals, 12(8), 531–539.
  • Џонсон, Брофи (2011): Paddy Johnson, Tim Brophy, GeoGebra Workbook 6: Radian Measure, Fractions & Optimisation, Regional Centre for Excellence in Mathematics Teaching and Learning.