Rekonstrukcija elektromotornog pogona kolica transportnih traka T5L i T5D u sistemu dopreme uglja na termoelektrani „Nikola Tesla-B“

Energija, ekonomija, ekologija, 1-2 (2020), (str. 79-88)

АУТОР(И): ŽeljkoV.Despotović, Aleksandar I.Ribić, Dejan Đokić, Ranko Rakijaš

Е-АДРЕСА: zeljko.despotovic@pupin.rs, aleksandar.ribic@pupin.rs

 

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/EEE20-1-2.079D

САЖЕТАК:

U sklopu rekonstrukcije elektromotornog pogona kolica transportnih traka T5L i T5D u sistemu za dopremu uglja na termoelektrani „Nikola Tesla“-B su izvršena opsežna merenja na postojećem sistemu neregulisanog elektromotornog pogona, baziranog na hidro-dinamičkoj spojnici. Na osnovu ovih merenja sagledani su svi nedostaci postojećeg rešenja u električnom i mehaničkom smislu, urađen je kompletan simulacioni model sistema, na osnovu čega  je predloženo novo rešenje regulisanog elektromotornog pogona baziranog na DTC and frekventnoj regulaciji uz mogućnost kombinacije čoperskog kontrolisanog kočenja i mehaničkog kočenja pogona. U radu su predstavljeni ključni rezultati merenja na postojećem sistemu, njihova analiza i predlog inoviranog rešenja.

КЉУЧНЕ РЕЧИ:

Doprema uglja, transportne trake, elektromotorni pogon,  DTC, frekventna regulacija, čopersko kočenje

ЛИТЕРАТУРА:

  • Obradović, A.Jovović, D.Radić, M.Stanojević, D.Todorović, M.Jovanović, „Idejno rešenje sistema za kontrolu kvaliteta i količina primljenog uglja na Termoelektrani Nikola Tesla-B“, Zbornik radova 24. Međunarodnog kongresa o procesnoj industriji, PROCESING ’11, God.24, Br.1, pp.1-12, Izdanje SMEITS, April 2011.
  • N.Milovanović, Termoenergetska postrojenja – Tehnološki sistemi, projektovanje i izgradnja, eksploatacija i održavanje, Mašinski fakultet, Univerzitet u B.Luci, 2011.
  • Ž.V.Despotović, A. M.Pavlović, U.Tanasić, N.Glišić „Rekonstrukcija elektro-hidrauličkog pogona strele kopača u sistemu na dopremi uglja u TENT-B“, Proceedings of International Conference POWER PLANTS 2018, November, 05th to November, 08th in Zlatibor, Serbia, E2018-37/1-23.
  • http://www.ni.com/pdf/manuals/371303n.pdf
  • Technical guide No. 1 „Direct torque control – the world’s most advanced AC drive technology“, ABB drives, 2011. https://library.e.abb.com/public/14f3a3ad8f3362bac12578a70041e728/ABB_Technical_guide_No_1_REVC.pdf
  • T.Garcia, B. Zigmund, A.Terlizzi, R.Pavlanin, L. Salvatore, L. „Comparison Between FOC and DTC strategies for Permanent Magnet“. Advances in Electrical and Electronic Engineering, 5 (1–2), March 2006.
  • J-N.Nash, „Direct Torque Control, Induction Motor Vector Control Without an Encoder“, IEEE Transactions on Industry Applications. 33 (2): 333–341, March 1997.
  • Tiitinen, M.Surandra, „The next generation motor control method, DTC direct torque control“. Proceedings of International Conference on Power Electronics, Drives and Energy Systems for Industrial Growth. 1. pp. 37–43, 1995.
  • Jevtović, Ž.V.Despotović, D.Đokić, A.Ribić, R.Rakijaš, N.Vojinović, Tehnička dokumentacija rekonstrukcije upravljanja kolicima traka T5L i T5D u TENT-B, Obrenovac, TD 017, Reg.br. 19257, IMP Projektinženjering, Jun 2019.
  • Technical guide No.8-Electrical Braking, ABB drives, 2018.
  • Greiner, „Starting, braking, and positioning with three-phase cage induction motors“, Danfoss Bauer GmbH, Esslingen, 2001.