VEŽBE DISANJA U FUNKCIJI RAZVIJANJA POJMA PRIRODNIH BROJEVA

Metodički aspekti nastave matematike IV (2021) (str. 225-239)

AUTOR(I): Ivana M. Milić

E-ADRESA: ivana.milic75@gmail.com

Download Full Pdf   

DOI: 10.46793/MANM4.225M

SAŽETAK:

O značaju i važnosti muzičkog vaspitanja za dalji razvoj dece predškolskog uzrasta danas postoje mnoga pedagoško-psihološka i metodič ka saznanja. Ciljevi i zadaci muzičkog vaspitanja u predškolskim ustanovama, pored toga što predviđaju usklađen razvoj svakog deteta i angažovanje njegove celokupne ličnosti, umnogome doprinose stvaranju temelja kasnijem muzičkom vaspitno-obrazovnom radu kroz školsko obrazovanje. Upravo ovako formulisani ciljevi i zadaci određuju ulogu muzičkog vaspitanja, koja mora biti multifunkcionalna i ostvarena kroz konkretne aktivnosti u integra- ciji sa drugim oblastima rada.

Stoga će u radu biti predstavljeni primeri integrisanja sadržaja mu zičkog vaspitanja i upoznavanja početnih matematičkih pojmova. S obzirom na to da je u muzičkom vaspitanju jedan od najzastupljenijih oblika rada peva nje dečjih pesama, a za čije je izvođenje neophodno pripremiti dečji pevački aparat na početku svake usmerene aktivnosti, predstavićemo vežbe disanja kao sredstvo koje možemo koristiti da bismo kod dece razvili pojam pri rodnih brojeva.

KLJUČNE REČI:

muzičko vaspitanje, pesma, vežbe disanja, pojam prirodnih brojeva.

LITERATURA:

Alderson, R. (1979). Complete handbook of voice training, West Nyack, NY: Parker Publishing Company, inc.

Dejić, M. (2016). Predškolac u svetu matematike, Beograd, Kreativni centar.

dryden, G., Vos, J. (2004). Revolucija u učenju: kako promeniti način na koji svet uči, Beograd: Timgraf.

Đurković-Pantelić, M. (1998). Metodika muzičkog vaspitanja dece pred- školskog uzrasta, Šabac: Viša škola za obrazovanje vaspitača.

Egerić, M. (2006). Metodika razvijanja početnih matematičkih pojmo- va, Jagodina: Učiteljski fakultet.

Kopas-Vukašinović, E. (2009). Perspektive kvalitetnog razvoja pred- školskog deteta, Jagodina: Pedagoški fakultet u Jagodini.

Plavša, D., Popović, B. (1961). Muzika u školi I, Beograd: Zavod za izda- vanje udžbenika Narodne Republike Srbije.

Plavša, D. (1989). Muzičko-pedagoške dileme i teme, Novi Sad: Akade- mija umetnosti u Novom Sadu.

Platon (2002). Država, peto izdanje, Beograd: Beogradski izdavačko-gra- fički zavod.

Phillips, K. H. (1996). Teaching kids to sing, Belmont: California.