Muzički Talas 52 (2023) (str. 2-16)
AUTOR(I) / AUTHOR(S): Ivana Ognjanović
E-ADRESA / E-MAIL: ivana.ognjanovic@gmail.com
DOI: 10.46793/MT52.02O
SAŽETAK / ABSTRACT:
U ovom radu se bavim analizom procesa pronalaska i obrade zvučnih uzoraka na primeru moje elektroakustične kompozicije Lonesome Skyscraper, za simfonijski orkestar i elektroniku. Namera mi je da pokažem koliko je zvučni uzorak presudno važan u mom kompozicionom postupku od samog početka bavljenja elektroakustičnom muzikom; koliko mi je važan njegov odabir, gde je snimljen, kako je obrađen, kakva mu je unutrašnja struktura, i od čega sve zavisi kako će se graditi muzički tok u odnosu na njih.
Drugi aspekt ovog rada je osvrt na načine prevoda obrađenih zvučnih uzoraka u orkestarski medij, kao i na orkestracione postupke koji približavaju ta dva vrlo daleka sveta. Cilj ovih postupaka je da se stvori zvučna slika organskog jedinstva nespojivog akustičnog i elektronskog sloja, koji kroz dijalog i menjanje uloga, spaja ove dve nezavisne, ali komplementarne muzičke naracije
KLJUČNE REČI / KEYWORDS:
Lonesome Skyscraper, zvučni uzorak, spektralna analiza, obrada zvuka
LITERATURA / REFERENCES:
- C. Agon, J. Bresson, M. Stroppa, OMChroma: „Compositional Control of Sound Synthesis“, in Computer Music Journal, The MIT Press, Vol. 35, No 2, 67–83.
- J. R. Pierce (1983): The Science of Musical Soul, Scientific American Books, New York and San Francisco, 242.
- C. Roads (1996): The Computer Music Tutorial, MIT-Press, Cambridge, Massachusetts.
- M. Stroppa (1989): ”Musical information organisms: An approach to composition”, Contempopary Music Review, Music and the Cognitive Sciences”, Harwood Academic Publichers, Vol. 4, 131–163.
- M. Stroppa (2011): The compositional control of sound synthesis: From Traiettoria to OMChroma, Centre for Interdisciplinary Research in Music Media and Technology (CIRMMT). Distinguished Lectures in the Science and Technology of Music, McGill University, Montréal, Québec [Video file], ‹https://www.youtube.com/ watch?v=6B4CsSwAyqE›
- V. Tiffon, N. Sprenger-Ohana (2011):, ”The Creative process in Traiettoria: the genesis of Marco Stroppa’s Musical Though”, in: Contemporary Music Review, Taylor & Francis Online, 20/5 ‹https://www.tandfonline. com/doi/full/10.1080/07494467.2011.665580›